2008-09-29

Den försvunna katten

Jag borde vara klädd i svart, för jag har sorg. Min älsklingskisse Zita är borta. Vi var inte hemma i helgen, och sambon skulle hämta oss, vilket troligen medförde lite stress, vilket innebar att han inte stängde balkongen ordentligt.
Katten hade aldrig brytt sig mycket om balkongen förr, annat än att man kan sola där.. Men vips var hon bara borta!
Hon är inte så gammal, knappt fyra månader, men en katt klarar sig som regel en eller ett par dagar i den åldern utan större problem.. Men efter att ha gått runt i områdena här i flera timmar och ropar utan minsta respons, så känns det lite jobbigt. Zita, katten heter så, är verkligen en kelgris, och skulle, om hon var ute, komma sättandes i en väldig fart och jama och kråma sig, och grannen mittemot såg henne tyligen igår mitt på dagen. **VARFÖR TOG NI INTE IN HENNE**Men sedan dess är hon puts väck.
Skulle INTE förvåna mig om det är någon pensionär eller liknande som norpat henne för hon var så gosig.. det har hänt mig förr!
Nåja, har ni sett henne kan ni ju maila :o) **skämtade** Hon ser ut såhär..



Som alla nog ser så är hon bästis med hunden dessutom, som håller på att deppa ihop :o) eller iallafall är han oroligare än vanligt, han letar efter henne..
Hmm. Har nog inte tid att blogga mer just nu, måste ut o leta katt igen!

Inga kommentarer: