2008-09-30

Hur många sexnoveller konsumerar folket idag?

Jag kollade på en blogg som är inriktad på rätt ovanliga nyheter, den finns listad som "Udda nyheter med Mickey.." i min sprillans nya blogroll.
Där finns en massa (o) intressanta nyheter, bland annat ett inlägg om sexuell statistik. Ett medellångt samlag tar 7,3 minuter och ett gäng andra statistiska sanningar. I samband med att jag gjorde min blogroll, så såg jag att ett av de mest sökta nyckelorden på Bloggportalen var just Sexnovell.
Heeelt osökt kom jag att tänka på.. statistik+sexnovell= Hur många sexnoveller konsumerar svenska folket idag? Hur många nya sexnoveller skrevs de senaste 24 timmarna rent statistiskt sett? Man kan ju fundera..*ler*

Hur många av dina vänner tror du skriver och/eller konsumerar sexnoveller?
Har du själv någonsin skrivit eller konsumerat dessa noveller?
Har JAG någonsin gjort något av ovanstående? Japp. Både och faktiskt. Inte för att jag läser sånt speciellt ofta, men jag kan inte neka till att jag gjort det, mest för att se om den var bra. (Nej, den fick mig att asgava).
Sen testade jag om jag hade några som helst anlag för att skriva om sex, men det kan jag bara konstatera att jag inte har, jag satt helt röd i ansiktet och försökte låta bli att hoppa över det grövsta snusket, eftersom det är lite av grejen som jag förstår det.

Men jag är inte speciellt mycket för kommersiellt sex. Att jag har "sexat", som Elvis uttrycker det, är rätt självklart eftersom jag har en son.. och det var knappast fråga om jungfrufödsel.. Men det betyder inte att jag vill informera hela världen om vad jag gillar eller ogillar, gör, önskar eller tänder på mm.

Jag vet att många av de som jag känner är likadana i det avseendet, så jag kan faktiskt inte låta bli att undra lite hur mycket fakta som ligger till grund för statistiken jag läste tidigare.
Okej, det är säkert ett antal par som tillfrågats, men HUR verklighetsförankrat är statistik som baserats på mindre än tusen par, jämfört med det stora antal par som INTE tillfrågats?
(Personligen skulle jag nog inte ens vilja delta i en sexundersökning eftersom jag är så "hemlig" av mig, hehe)
Jag är nyfiken, men jag vill inte själv delta i såna undersökningar. Är det detta som kallas dubbelmoral, kanske? *skrattar*
Nåja, om det är så, then so be it, tycker jag!

Inga kommentarer: