2008-09-29

Kött är väl okej, men helst utan tillsats av hundbajs.

Jag är inte någon vegetarian, även om jag i vågor faktiskt försökt mig på detta sätt att leva pga att jag inte gärna vill supporta allt djurplågeri och även miljöförstöringen som blir bieffekterna av köttkonsumtionen..
Hur som helst. jag har försökt men pallar inte de i mina ögon smaklösa substitut som finns i form av t ex quorn, tofu och soja/rismjölk mm.
DÄRMED inte sagt att jag vill ha vilt kryddat kött med en smaskig tillsats av hundbajs, gråsuggor eller kanske lite tusenfotingar i.
Jag nöjer mig med kött- & grillkrydda. Salt o peppar. Möjligen lite marinad. Men sånt snusk som hittats i Marcos Chark i Malmö som (tack och lov) orsakade stängning, vill jag INTE ha i min mat, tack.
Läste om hela saken i Aftonbladet, här.
Jag får kväljningar bara jag tänker på detta, och har svårt att förstå hur man kan med att jobba med kött under sådana förutsättningar.. Är det meningen att vi ska kunna lita på någon eller något i det här landet egentligen? Inte nog med att Försäkringskassan blir mer och mer ett skämt, nu kan man inte ens lita på att maten man köper är okej. Ingen nyhet, men man inbillar sig ju att efter en skandal som den ICA utsatte oss för med sitt snuskeri med köttfärs, då borde ju övriga handlare och producenter känna ett tryck, och skärpa sig LÅNGSIKTIGT..Men det kan man ju tydligen inbilla sig, suck.
Jag orkar inte ens skriva mer, jag blir bara trött på folk, för att inte säga besviken på att det ständigt uppdagas nya idiotier.
Är det fler som känner så?

Inga kommentarer: