2008-10-04

Ingen vaktig hund

Nu har vi varit och handlat och köpt med oss pizza. Det skulle inte ta många minuter det visste jag, så Nemo fick följa med. Han gav mig sin "pretty-pliiis-blick" så jag kunde inte riktigt motstå...

En sån här blick gav han mig på ett ungefär... "snälla jag vill hänga med.." Så det fick han då. Det är inte första gången direkt.
MEN det är VERKLIGEN första gången som någon försökt sno hunden när jag bundit den någonstans!! Som tur var knöt jag honom utanför pizzerian inom synhåll genom en glasdörr, så jag SÅG när ett fyllo klampade fram och knöt loss Nemo, som visserligen tittade förvånat, men i övrigt bara reste sig och gjorde sig klar att följa med den okände mannen.
Man kan ju bara konstatera att den här hunden är sjukt snäll :o)
Men det blev fart på mig, och jag släppte allt och sprang ifatt Nemo och fyllegubben och ryckte kopplet ur hans hand och frågade vad fan han höll på med.
Han såg ut som ett ufo ungefär, och började sen skälla på MIG för att jag försökte sno HANS hund, Shelley. Nu är ju det ett typiskt tiknamn, och Nemo är ju liksom hane, så det räckte att visa en liten detalj som kallas snopp, så var det HAN som skämdes och vinglade vidare och skulle hämta SIN schäfer, som jag såg på hemvägen. Hon satt på andra sidan! Men de var lite lika i färgen, det ska jag inte neka till.. Men det var ändå rätt olustigt..
Ska klura på hur man kan låsa fast kopplet och hunden så ingen kan norpa honom. Vore ju snyggt om husse kommer hem från sin övning och har blivit en hund fattigare bara för han är snäll..

Inga kommentarer: