2008-10-01

Värdelöst Vetande-lista

Ibland är det kul att fylla i en sån här lista.. Kopiera gärna o sätt på din egen blogg, länka till mig isåfall. Själv hittade jag den hos Myyzz. Tack!

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att Desperate Houseviwes äntligen satte igång igen. Det var på tiden :o)

Vad gjorde du kl 08 imorse: Bloggade här, faktiskt.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Lämnade sonen på dagis.

Det sista du sa högt: Flytta på dig, Zita, matte ska skriva..

Det senaste någon sa till dig: Hejdå mamma gå hem nu! *Sonen på dagis*

Vad har du druckit idag: Vatten och apelsinjuice (Bravo).

Vad var det senaste du åt: Nutella.

Vad var det senaste du köpte: Födelsedagsbok åt mamma (Åke Edwardsons sista) plus senaste Elvis albumet. **Skitbra!**

Vad är det för färg på din ytterdörr: Bajsbrun som de flesta andra lägenheter..

Vad är det för väder hos dig nu: Mulet och lite blåsigt men inte såå kallt iallafall..

Godaste glassmaken: Vanilj eller melon

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Lite både och faktiskt.. för vissa är det nog så.

Sover du tungt: Inte direkt, haha.

Drömmer du mardrömmar: Lite nu och då, men inte så ofta att det stör.

Trivs du med ditt jobb: Eftersom jag är mellan jobb så kan jag inte svara.. Men det jag är utbildad till, hästskötare/beridare samt ridinstruktör, det trivs jag med, med det är lite svårt att få ihop med ett barn i sonens ålder..

Favoritklädsel: Jeans och tröja

Favoritlåt just nu: Hmm.. vet inte, lyssnar inte så mkt på musik.

Vad ser du om du tittar till höger: Då ser jag ut genom fönstret mot sonens dagis och en skogsdunge. Mest träd och gräs och så alltså.

Vad gör dig glad just nu: Att jag faktiskt kan lita på någon så mkt att vi kan bo ihop. Trodde jag aldrig för ett par år sedan..

Vad ska du göra härnäst: Lägga mig och läsa eller äta lite och kolla på mina favvobloggar kanske, inte bestämt mig än..

Höger eller vänsterhänt: Använder som regel höger, men KAN använda båda och till vissa saker är vänster klart bättre, som att styra cykeln t ex.

Humör just nu: Trött och seg.

Favoritgodis: Olika varje dag, men Riesen eller vanlig choklad samt Polly o ostbågar är gott just nu. Samt DUMLE!!

Kläder just nu: Jeans o tröja

Sommarplaner: Dit är det ju hur långt som helst, dit har vi inte kommit än.

Hur många kuddar sover du med: Mellan 2 och 4 beroende på dag och kuddutbud ;o)

Spelar du något instrument: Brukade spela blockflöjt, gitarr o piano men har nog glömt allt nu misstänker jag, iallafall gitarr o piano. Flöjt var mer på kul..

Morgon eller nattmänniska: Alldeles för skeva sovtider för att vara antingen eller, men föredrar att sova på morgonen framför att lägga mig tidigt.

Vad är viktigast för dig: Sonen, djuren och killen och så resten av familjen såklart..

Är du kittlig: Alldeles för kittlig, som sambon bistert fått konstatera då jag smackat till honom när han råkat "hamna fel".

Snarkar du: När jag är förkyld, ja. Annars vet jag inte faktiskt.

Stjärntecken: Skytten

Äckligaste insekten: Tvestjärt och fästingar samt spindlar och bärfisar. Yääk!

Stökigt eller välstädat: Det ÄR rörigt, men jag FÖREDRAR välstädat. Så var det den lilla detaljen energi... suck. Men det är bättre nu än förr, tack vare Fly Lady principen och Skrubba

Längtar du mest efter just nu: Att sambons övning ska ha passerat, så jag inte behöver sova själv. Att få åka och rida lite igen, och att få känna mig utvilad och lugn, något som inte varit aktuellt på några år av olika skäl.

Sådär nu har jag spridit lite värdelöst vetande runt mig. Enjoy, och som sagt, det är bara att kopiera och fylla i dina egna svar. Skriv gärna en rad någonstans så jag kan se DINA svar!
Sånt är alltid lite kul!

Inga kommentarer: